გაკვეთილის გეგმა და მისი კომპონენტები



გაკვეთილის  გეგმა
თოხაძე  თამილა      პ/ნ 46001002292
საგანი : მე და საზოგადოება
სწავლების საფეხური :   I                  კლასი - III
მოსწავლეთა რაოდენობა :  4 ;   არ მყავს სსსმ მოსწავლე
გაკვეთილის თემა: ჩემი ოჯახი  ( რატომ და როგორ უნდა დავიცვათ ოჯახში საერთო და პირადი ჰიგიენა?)
გაკვეთილის მიზანი:  მოსწავლეებმა   შეძლონ   პირადი და საერთო ჰიგიენის დაცვა. საერთო და პირადი მოხმარებისთვის საჭირო ჰიგიენის ნივთების გარჩევა. საკუთარი თავისა და სხვა ადამიანების მიმართ ზრუნვა -პატივისცემის გამოვლენა. პირადი ჰიგიენის როლის განსაზღვრა ჯანმრთელობის შენარჩუნებაში.

აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსი
დრო
1. კითხვა-პასუხის მეთოდით ვამოწმებ თუ რა იციან მოსწავლეებმა საკითხთან დაკავშირებით.
1.რა არის  ჰიგიენა?
2.რატომ უნდა დავიცვათ ჰიგიენა?
3.რატომ არის აუცილებელი პირადი ჰიგიენის დაცვა?
4.ჩამოთვალეთ საკუთრი (პირადი) მოხმარებისთვის განკუთვნილი  ჰიგიენის ნივთები? რომელია  საერთო მოხმარების ნივთები?
5.რა არის ჯანმრთელობა?


დისკუსია
საერთო-საკლასო
დაფა ცარცი
12 წთ
2.ინტერაქტიული პრეზენტაციის საშულებით მოსწავლეებს ვაწვდი (ვუხსნი)ახალ მასალას. პროექტორის გამოყენებით მოსწავლეებს ვაჩვენებ წინასწარ მომზადებულ სლაიდ-შოუს „ჰიგიენის ნივთები“, რათა უკეთ მოხდეს მოსწავლეთა მიერ თემის გაგება/დასწავლა, მასალის დამახსოვრება(დამაგრება).ამავდროულად დასასწავლი თემის მიმართ მოტივაცია იზრდება
სლაიდ- შოუს ჩვენება(ცოდნის დამაგრება -განმტკიცებისთვის)
საერთო -საკლასო
კომპიუტერი
პროექტორი
10 წთ
3.  ფლიპჩარტზე მასწავლებლის მიერ დაწერილ სიტყვებზე მოსწავლეები   ადგენენ ასოციაციურ რუკებს
გონებრივი იერიში
საერთო -საკლასო
ფლიპჩარტი მარკერი
დაფა და ცარცი
10 წთ
4. ცხრილის შევსება , ვენის დიაგრამის შექმნა და შევსება -საკუთარი და საერთო მოხმარებისთვის განკუთვნილი ჰიგიენის ნივთების შესახებ.
გონებრივი იერიში
ინდივიდუალური
ცხრილები , თავისუფალი ფურცლები, ფერადი ფანქრები
10 წთ

შედეგი:   მოსწავლემ შეძლო პირადი და საერთო მოხმარებისათვის განკუთვნილი ნივთების  გარჩევა(გაიგო ,თუ რატომ არის აუცილებელი გარჩევა) ჰიგიენის დაცვის მნიშვნელობის  განსაზღვრა ადამიანის  ჯანმრთელობის შენარჩუნებისათვის.
შეფასება : 3 წთ   წინასწარ მომზადებული შეფასების რუბრიკა











                     საშინაო დავალების , გაკვეთილზე  დამუშავებული  მასალის,  ჯგუფური 
                      მუშაობის    და    სხვადასხვა   უნარების ათვისების ხარისხის შეფასება     




კრიტერიუმები
არადამაკმაყოფილებელი
დამაკმაყოფილებელი
კარგი
ძალიან კარგი
საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობა
ვერ ავლენს საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობას
ნაწილობრივ ავლენს ჩართულობას
კარგადაა ჩართული საგაკვეთილო პროცესში
სრულად ავლენს საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობას
თანამშრომლობითი და შემოქმედებითი უნარები(სოციალური უნარები)
არ თანამშრომლობს ან ძალიან იშვიათად თანამშრომლობს კლასელებთან ,არ სცემს პატივს სხვის აზრს,ვერ ავლენს შემოქმედებით უნარს
იშვიათად თანამშრომლობს ჯგუფში,  გამოხატავს პატივისცემას სხვების მიმართ,ავლენს შემოქმედებით უნარებს
ხშირად თანამშრომლობს ჯგუფში, გამოხატავს პატივისცემას სხვების მიმართ, ავლენს შემოქმედებით უნარებს
ყოველთვის თანამშრომლობს ჯგუფში, გამოხატავს პატივისცემას სხვების მიმართ, მრავალფეროვნად ავლენს შემოქმედებით უნარებს
მოტივაციის მახასიათებლები
არ არის მოტივირებული
ნაწილობრივ ავლენს მოტივაციას
კარგად არის მოტივირებული
სრულად ავლენს საგნისადმი/თემისადმი მოტივაციას
რესურსების გამოყენება
ვერ იყენებს სასწავლო რესურსებს
ნაწილობრივ იყენებს სასწავლო რესურსებს
კარგად იყენებს რესურსებს
მრავალფეროვნად იყენებს სასწავლო რესურსებს
სამეტყველო უნარები
ვერ ავლენს სამეტყველო უნარებს
ნაწილობრივ ავლენს სამეტყველო უნარებს
კარგად ავლენს სამეტყველო უნარებს
ძალიან კარგად, მრავალფეროვნად ავლენს სამეტყველო უნარებს
                           
                             გამოყენებული სამეცნიერო პრაქტიკები


1). არგუმენტირებული მსჯელობა---ადგენს, აღწერს და მსჯელობს.

 2). მონაცემთა ანალიზი და ინტერპრეტაცია--აკეთებს სხვადასხვა ფორმით წარმოდგენილი მონაცემების ინტერპრეტაციას.

3). მოდელის შექმნა და გამოყენება--ქმნის კოგნიტურ-ვიზუალურ სქემებს და მოდელებს.


                                      გამჭოლი კომპეტენციები

----წიგნიერება
----სემიოტიკური-დიაგრამებით გადმოცემული ინფორმაციის გააზრება და ინტერპრეტირება
----სწავლის სწავლა-საკუთარი საქმიანობის დაგეგმვა
----სოციალური და სამოქალაქო კომპეტენცია-კომუნიკაცია
----ეთიკა-ქცევის წესები
----შემოქმედებითი-უნარების ცოდნის ერთობლიობა. წარმოსახვა, ახალი ხედვა.



 



Comments